Blogi: Uudiskohde – haaveesta toteutukseen

Kohdatessani työssäni uusia tiloja etsiviä asiakkaita huomaan usein, että uudiskohteet koetaan hieman pelottavina ja hankalasti lähestyttävänä vaihtoehtona. Syyksi paljastuu usein kokemus vuosien takaisesta hankkeesta, jossa asiakas itse sai toimia rakennuttajana ja joutui antamaan kohtuuttoman työpanoksen.  Näin ei kuuluisi olla: uskalla haaveilla uudiskohteesta!

Vastaan SRV:llä uusasiakkuushankinnasta, eli huolehdin että sopivat tilat ja käyttäjät kohtaavat toisensa. Toisissa yrityksissä voimavarana on henkilöstö ja toisissa laitteet, kummatkin vaativat omanlaisen ympäristön ja puitteet. Lähtökohtanani on asiakkaan tarve ja toive, joiden perusteella luomme juuri heille sopivan tavan toimia. Olen onnistunut työssäni silloin, kun asiakkaani saa itselleen uudet, modernit ja toimivat tilat vuosiksi eteenpäin.

Minun ja tiimini tehtävänä on varmistaa, ettet päädy toimitilahankkeessa lopulta itse opiskelemaan kiinteistörakentamista. Me hallitsemme sen puolen. Olet mukana projektissa juuri sen verran kun haluat ja on tarvetta. Uudiskohde on täynnä mahdollisuuksia: juuri teidän yrityksellenne räätälöidyt tilat edesauttavat toimimista strategian ja arvojen mukaisesti. Ja uusi on aina uusi.

Jos nyt alat varovasti haaveille uusista tiloista, on syytä saman tien suunnata katse tulevaisuuteen ja yrityksen tilanteeseen 5 ja 10 vuoden kulutta. Paljonko odotatte kasvua? Lisääntyvätkö etätyöt? Onko tarkoitus kerätä kaikki yksiköt saman katon alle? Olemalla uudishankkeessa mukana alusta alkaen saat irti parhaan hyödyn. Saat aikaa miettiä kaikki osa-alueet tarkkaan läpi, eikä kompromisseja tarvitse tehdä.

Meillä SRV:llä homma toimii niin, että tartumme työhön kartoittamalla yrityksesi työskentelytavat. Yhdessä työskentelevää kehitysyksikköä, arkaluontoista materiaalia käsittelevää henkilöstöpalvelua ja puhelimessa meuhkaavaa myyntitykkiä ei voida sijoittaa miettimättä tarkkaan käytäntöä ja työn prosesseja. Tilaohjelma on hyvä työkalu näiden asioiden läpikäymiseen ja perusteelliseen suunnitelmaan. Emme jätä asiakasta yksin näidenkään asioiden kanssa.

Seuraavaksi on aika laittaa tarpeet ja toiveet paperille. Arkkitehtimme tekee ehdotuksen mahdollisen sisustussuunnittelijan kanssa. He auttavat saamaan yrityksesi brändin näkyviin ja tiloista myös sisustuksen kannalta yrityksen imagoa vastaavat. Jos rakentamisen aikana yrityksessänne tapahtuu jotain yllättävää, ei hätää. Pystymme vastaamaan muutoksiin ja uusiin tarpeisiin loppuun saakka.

Kun tulee aika alkaa suunnitella muuttoa uusiin tiloihin, olemme me SRV:n asiantuntijat taas apunasi. Muutto aiheuttaa aina kustannuksia, lisäksi se sitoo koko yrityksen resursseja, voi katkaista tuotannon tai viivästyttää kuljetuksia. Onnistunut muutto onkin perusteellisen suunnittelun tulos. Yrityksissä harvoin on henkilöä, jonka ammattitaitona on yritysmuuttojen suunnittelu ja organisointi, joten asiantuntijan ammattitaito voi säästää merkittävästi kustannuksia, aikaa ja harmaita hiuksia.

Kun muuttokin on lopulta onnistuneesti takana ja yrityksenne väki alkaa hyödyntää uusien tilojen suomia mahdollisuuksia, yhteinen matkamme jatkuu yhä. Kannamme vastuun projektin onnistumisesta vielä pitkään rakentamisen jälkeenkin. Kokemuksemme mukaan hyvin suunnitellut ja rakennetut tilat palvelevat yrityksenne toimintaa ja tavoitteita vuosikausia.

 

Soita, niin aloitetaan yhdessä matka kohti unelmienne toimitilaa!

Raisa Holmroos

Asiakkuuspäällikkö
0401722863
raisa.holmroos@srv.fi